Ansvarig för Service Management till Bankgirot - Stockholm

2017-07-31 Har du erfarenhet av att leda förändringsarbete som rör tjänstehantering, processer och arbetssätt så har Bankgirot en spännande ny uppgift för dig. Vi kommer att bygga upp en verksamhet inom området service management och du blir en nyckelperson för att skapa rätt förutsättningar för detta. Är du en strateg, kommunikativ och samtidigt en genomförare som vill se idéer förvandlas till verklighet? Stimuleras du av frihet under ansvar där du får möjlighet att ta egna initiativ? Som ansvarig för service management kommer du att vara den som tar fram relevanta beslutsunderlag, presenterar dem för ledningen och sedan leder både förändringar och det vardagliga arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Detta är en ny roll som du kommer ha stor möjlighet att sätta din prägel på. Dina primära uppgifter kommer vara att skapa och underhålla en policy och en plan för tjänstehantering samt att styra och leda processarbetet för att säkerställa en effektiv, säker och kvalitativ leverans till Bankgirots kunder.

Ditt uppdrag innebär också att i samarbete med Bankgirots ledningsgrupp ta fram en operativ modell som styr Bankgirot enligt uppsatta mål och därefter implementera och underhålla modellen. Genom återkommande utvärderingar  styr och leder du kontinuerligt förbättringar i Bankgirots arbetssätt.

Rollen innehåller stora inslag av kommunikation och utbildning, för att förbättra organisationens kännedom om och kunskap inom tjänstehantering. Du kommer också att arbeta med att analysera de behov som Bankgirots strategi ställer på förändring i vår verksamhet. Som ansvarig för service management är du en uttalad ledare, men inte chef med personalansvar. Du kommer att rapportera till CIO.

Vem är du
Du har minst 5 års erfarenhet av att leda organisations- och kulturförändringar och kommer från en ledande befattning inom en tjänstelevererande organisation.

Du vet vad som krävs för att presentera, kommunicera och implementera nya arbetssätt, metoder och verktyg. Som metod har du arbetat med och har god kännedom om ITIL och du har stor vana av att analysera och ta fram beslutsunderlag.

Erfarenhet från FinTech eller Bank/Finans-verksamhet är önskvärd men inget krav.

Du är kommunikativ, har en stor analytisk förmåga och är van att göra presentationer för olika målgrupper, både säljande/visionär och med mer sakligt och konkret innehåll. För genomförande krävs uthållighet, helhetssyn, goda ledaregenskaper, struktur, pedagogisk förmåga samt en relationsbyggande personlighet.

Akademisk utbildning på nivån civilingenjör, systemvetare, civilekonom eller motsvarande. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Madeleine Widaeus, CIO, på telefon 08-725 77 02 eller e-post madeleine.widaeus@bankgirot.se.

Din ansökan skickar du till stina.falkoven@bankgirot.se senast 2017-08-20.

Välkommen med din ansökan!

OM BANKGIROT
Bankgirot är Sveriges mest erfarna fintech-bolag. Vi är ett svenskt clearinghus som levererat marknadsledande finansiell infrastruktur sedan 1959. När du får in lönen på kontot, använder Swish eller betalar en e-faktura så är det Bankgirot som säkrar att pengarna går till rätt konto. Vi förmedlar betalningar på 60 miljarder kronor varje dag. Bankgirots verksamhet regleras med tillstånd från Finansinspektionen.