2016-01-22 Våra kunder är viktiga för oss och därför frågar vi dem regelbundet hur det är att arbeta med oss och vilken kundnytta Bankgirot tillför. Nu senast frågade vi om hur de upplever kontakten med Bankgirots kundservice.
Det här är vi
Bankgirots kundservice finns till för alla banker som är anslutna till Bankgirosystemet, och deras kunder. Vi har en hög tillgänglighet och kan Bankgirots produkter och tjänster.
Vi svarar på frågor och hanterar ärenden som till exempel avser:
- Frågor om betalningar och beställning av kopior
- Frågor om Leverantörsbetalningar, Autogiro och andra betaltjänster
- Information om betalningsfiler
Vi är 21 kundrådgivare som varje dag vill överträffa kundernas förväntningar genom att vara proaktiva i vårt bemötande!
Proaktiviteten har ökat
I 2015-års undersökning fick våra kunder ta ställning till vår service och engagemang, kunskap och kompetens samt snabbhet i kontakten. Därefter betygssatte de i vilken utsträckning de fick tips, erbjudanden eller rådgivning, svar på sin fråga samt hur nöjda de blev med hanteringen av ärendet som helhet.
Vi är glada över att kunna redovisa höga betyg 2015 och att slå 2014-års resultat. 2015 blev Nöjd Kund Index 86%, att jämföra med branschens ”Bank och finans” resultat på 81 %, som vi jämförs med i det mätverktyg vi använder
Just vårt proaktiva förhållningssätt och att utveckla det är något vi har haft extra fokus på under 2015. Den satsningen har gett resultat! Vår proaktivitet handlar om att se lösningar som kan underlätta för användarna av Bankgirots produkter och tjänster, och hjälpa dem i deras vardag.
Målet under 2016 är att bibehålla vår höga nivå i den totala Nöjd-kund-leveransen.
Vi har nått detta tack vare alla duktiga medarbetare som alltid strävar efter att ge våra kunder en positiv upplevelse av Bankgirot. Varje dag!
Kortfattat, så här går undersökningen till
Undersökningen sker i direkt anslutning efter en kontakt med Bankgirots kundservice genom att när en bank eller bankkund är i kontakt med oss i ett ärende på telefon blir de erbjudna att direkt efteråt, svara på en enkät om hur de upplevde mötet med just den kundrådgivaren som de pratade med.